Burritos

Tacos i all ära men ibl vill man ha något annat än tacos på helgen. Och det blev det. Det blev heta burritos. 
(null)


Till 6 pers hade jag

1 kg köttfärs
3 röda paprikor
Jalapeno (burk vid tacosen)
Salt
Peppar
Curry
Riven ost (jag hade gratäng ost)
Philadelphiaost (hade inte arlas hemma)
Mango chutney 
Kidneybönor 
Mjuka tortillabröd 
Sallad 
Gräddfil
Jag hade även i burritokrydda

Sätt ugnen på 250 grader
Brun köttfärsen och ha i burritokryddan (om ni vill ha det)
Skär jalapejon och paprikan i små bitar och lägg det i köttfärsen och bryn lite till.
Skölj bönorna och ha ner i en bunke ihop med salt,peppar.curry och färskosten och chutneyn.

Bre sedan blandningen på tortillabröd och ha på köttfärs och lite riven ost. 
Rulla ihop till täta rullar och lägg i en ugnsfast form. När du gjort det med alla strö på sista rivna osten över burritosarna. 
Och sedan in i ugnen 5-8 min 

Servera å ät ☺️




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0