Kokt potatis och gräddsås med köttfärslimpa med bacon över.

Idag var jag tvungen å ta köttfärsen jag tog fram i lördags.
Det slutade med att det blev

Kokt potatis och gräddsås med köttfärslimpa med bacon över.
(null)

(null)

Ja potatisen kokar ja som vanligt med lite salt.
Gräddsåserna fuskade jag med idag.
Idag hade jag ingen grädde hemma utan de blev mjölk,shy som sipprat ut köttfärslimpan och lite soja och vetemjöl å så bara blanda ihop å koka. Plättlätt ☺️

Köttfärs limpan slängde jag ihop Med följande

500gr blandfärs
1 gullök 
Salt och peppar 
Och grillmästarens special samt samma märke på rökt paprika krydda
Sedan bladade jag detta och smakade av (steker alltid en köttbulle av smeten innan jag stoppar i ugnen)
När smeten var godkänd så la jag bacon över och hade på dottern favorit BBQ sås över tunt.

Sedan in i ugnen i 40 min i 200 grader på grill.
Ska väl tillägga att jag har en varmluftsugn så det blir hämnare värme men går lite snabbare oxå med den.

Å vola färdigt. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0